Sportul se supune regulamentelor.
Necunoasterea regulamentelor conduce la degradarea vietii de sportiv, situatie speculata de oportunisti pentru a crea confuzie si tensiune in randul sportivilor.
In acest weekend 3-4 octombrie la Baisieux, in Belgia, s-a desfasurat Coupe de l’Avenir, cupa care figureaza doar in calendarul open al FIM Europe si care a castigat gratie celor 43 de editii desfasurate pana in prezent statutul unei adevarate cupe a natiunilor la Motocross. In ultimii ani aceasta cupa a fost extinsa si pentru clasele de juniori, fiind la a doua editie pentru clasa 65cc.
La aceasta cupa pot participa cate 9 sportivi din fiecare tara, cate trei la fiecare clasa, clasa open, clasa 85cc si clasa 65cc. Inscrierile sportivilor la acest concurs se fac doar la solicitarea federatiile tarilor participante, federatii care trimit catre organizator alaturi de solicitarea de inscriere si permisul de start al sportivului respectiv. Permisul de start se elibereaza gratuit de catre FRM in baza unei licente internationale, asigurare internationala si vizita medicala a sportivului, toate acestea in termenul de valabilitate.
Data limita pentru inscrierile din acest an a fost 19 septembrie 2015 si organizatorul cupei oferea sportivilor din primele 13 tari inscrise o motivanta indemnizatie de deplasare la acest concurs: 1500 euro la clasa open, 600 euro la clasa 85cc si 300 euro la clasa 65.
Desi sportivii care au dorit sa participle la aceasta cupa au trimis catre FRM asigurarile internationale cu 4 zile intarziere fata de ultima zi de inscriere, adica in 23 si 24 septembrie fata de 19 septembrie ziua limita, FRM a facut demersurile necesare pentru a efectua inscrierea sportivilor si a solicitat Organizatorului in data de 24 septembrie 2015, conform Art. 22 din Regulamentul Particular al competitiei, calculul indemnizatiei de transport pentru sportivi. Raspunsul Organizatorului a sosit in data de 25 septembrie ora 22.49 si confirma inscrierea celor 7 sportivi si calculul indemizatiei anuntand ca asa cum prevede regulamentul doar sportivii primelor 13 natiuni inscrise primesc 1500 euro le clasa Open (deci sportivii romani care nu s-au inscris nici macar in limita timpului regulamentar nu pot primi aceasta taxa) dar sportivii de la clasele 85cc si 65cc vor primi 600 euro respectiv 300 euro pe clasa (vezi e-mail-ul din attach).
vezi detalii:
Sportivii pentru care FRM a dat permisiunea de start si a obtinut inscrierea la Coupe de l’Avenir sunt:
La clasa Open Gradinaru Alexandru Florin si Iosif Petru, la clasa 85cc Poponut Andrei Emil si Stan Iasmina si la clasa 65cc Popoviciu Marius, Marinescu Cristian si Cojanu Aida Ioana.
Sportivul Krisztian Tompa, desi detine o licenta international emisa de FRM, avand cetatenie dubla a ales sa alerge pentru echipa Ungariei.
Din pacate dorinta de participare a sportivilor necorelata cu regulamentele sportive a condus la aparitia unor comentarii negative la adresa FRM, comentarii bogate in afirmatii eronate lipsite de argumente care aduc satisfactii submediocre carcotasilor si provoaca tensiuni inutile si nejustificate in randul sportivilor.
Felicitam pilotii FRM participanti la Coupe de l’Avenir si suntem mereu alaturi de ei in limita regulamentelor pe care chiar si ei trebuie sa le cunoasca.