Scurt Istoric al Federatiei Romane de Motociclism
Federația Română de Motociclism se mândrește cu o istorie bogată. În 2017 ea sărbătorește 90 de ani de existență. Prima atestare ca persoană juridică autorizată este datată în 1927, la acel moment ea purtând numele: Societatea Sportivă Moto-Club-Român. Moto-Clubul avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu și Cernăuți. Președinte de onoare al Moto-Clubului-Româna era A.S.R. Principele Nicolae (fiul regelui Ferdinand). În 1934, în România, s-a înființat prima federație de motociclism din lume prin asocierea cluburilor din diferite orașe românești. Până la acel moment țările care erau parte la Federația Internațională aveau fiecare un singur club național. România a fost astfel prima țară care a propus să fie reprezentată de o federație de cluburi naționale, exemplul ei fiind urmat curând de multe alte federații. Federația actuală este formată din 70 de cluburi și funcționează conform noii Legi a Sportului, Legea 69/2000.
FRM este afiliată la Federația Internațională de Motociclism din 1927 (la acel moment FIM purta numele de Federația Internațională a Cluburilor Motocicliste F.I.C.M. și avea sediul la Londra). FIM este formată în prezent din 111 federații naționale, acestea fiind împărțite continental pentru o mai bună coordonare. Istoria Federației Internaționale de Motociclism începe în 1904, la Paris. Din 1912 federația își mută sediul la Londra, pentru ca din 1959 birourile FIM să fie găzduite la Geneva. Numele de Federația Internațională de Motociclism, (Fédération Internationale Motocycliste) a fost adoptat în 1949, anul în care a fost organizată pentru prima oară celebra cursă: Road Racing World Championship Grand Prix (actualul MotoGP).
Nu întâmplător România se poate mândri cu o istorie a motociclismului sportiv ce aproape se confundă cu istoria mondială a motociclismului. Totul în strânsă legătură cu locul primordial deținut de România în ceea ce privește exploatarea petrolului. România a fost prima țară din lume cu producție de petrol înregistrată oficial, aici a fost construită prima sondă petrolieră comercială, primul oraș luminat cu petrol lampant (Bucureștiul) și prima țară exportatoare de benzină la începutul secolului XX. Toate acestea au favorizat apariția și înmulțirea rapidă a numărului de motociclete, la un nivel comparativ cu țările din occident. Primele curse de motociclete sunt atestate pe teritoriul României încă din 1923, pasionații de motociclism fiind în acei ani în special marii iubitori de hipism și în general cei care iubeau caii.
Federația Româna de Motociclism va invită să sărbătorim împreună acești 90 de ani de la înființare cu ocazia Galei Campionilor din toamna lui 2017. Toți iubitorii motociclismului sportiv din România sunt așteptați cu drag și invitați să împărtășească alături de noi bucuria unei istorii care ne face cinste.