Prima zi de off-road a avut în frunte același trio britanic de la Prolog
Miercuri, 16 iulie, riderii s-au acomodat cu ce înseamnă Red Bull Romaniacs în materie de zile de off-road. După Prologul din centrul Sibiului, raliul și-a urmat astăzi cursul tradițional și a ajuns în Munții Făgăraș. La finalul celor 119 km ai primei zile, Jonny Walker, Graham Jarvis și Paul Bolton au ajuns aproape simultan în finișul de lângă satul Mohu. Mâine, în a doua din cele patru zile de off-road, se va ajunge în stațiunea Voineasa.
Zorii zilei au venit la Sibiu chiar când riderii de la clasa Gold mergeau să își ridice GPS-urile cu hărțile pentru traseul primei zile de off-road. Paul Bolton, câștigătorul Prologului, a fost primul la start, așa că britanicul a fost și cel care s-a trezit cel mai devreme. Având în vedere că este organizat sub forma unui raliu, Red Bull Romaniacs are secțiuni de legătură până la startul pe traseul propriu-zis. Așa că din centrul orașului și până la start au avut de parcurs o legătură de 8 km, iar startul a fost dat la ora 6:30 dimineața.
După o serie de secțiuni dificile, însă nu atât de solicitante comparativ cu prima zi din ediția precedentă, la ora 08:23, Bolton a intrat în Service Point. Aici a urmat pauza regulamentară de 20 minute după care a încercat să își mărească ecartul față de principalii săi urmăritori Jonny Walker și Graham Jarvis. În cariera de la Turnu Roșu toți au ajuns când încă aceasta nu era udată de ploaie, așa că au putut să își mărească avansul. La finiș zona era uscată și toți trei au urcat fără dificultăți malul abrupt al râului. Andreas Lettenbichler nu a fost însă la fel de norocos. Germanul, care la Prolog s-a clasat al patrulea, a fost prins de ploaie pe traseu și s-a chinuit la urcarea malului. Letti are probleme cu un disc intravertebral și a rezistat destul de bine primei zile în munți, deși, în carieră, la trecerea peste câteva pietre instabile a căzut și era să ajungă într-o râpă.
Chris Birch, câștigătorul din 2010, nu a fost nici el mai norocos când vine vorba de căzături. Neozeelandezul a ajuns la punctul de service cu câteva avarii la motocicletă după ce pe o coborâre nu a mai putut-o controla.
Pierre Pallut a fost surpiza de la Prolog și a stat în coada lui Letti întreaga dimineață. Clasat al cincelea, francezul a putut să țină ritmul cu riderul KTM, însă după ce i-a cedat ambreiajul în urma unei căzături pe pietre totul s-a transformat într-o luptă de supraviețuire. Se pare că riderul, care este monitor de schi în Alpii Francezi, are totuși șanse la top 10 în pofida problemelor tehnice.
Clasa Silver a fost una în care marea majoritate a riderilor s-au luptat să ajungă la finiș în timpul celor 8 ore alocate. Din pricina traficului și a dopurilor de pe anumite secțiuni unii au fost nevoiți să aștepte și 40 de minute până să poată urca. Emanuel Gyenes ocupantul locului trei de la Prolog, a fost unul dintre puținii rideri care au izbutit să ajungă în timp la finiș. Sătmăreanul este conștient că a pierdut mult timp din pricina traficului, mai ales că au avut secțiuni în care, ca să poată trece cât mai repede, s-au ajutat cu rideri de la clasa Gold. Mani, care a concurat și a terminat până acum toate edițiile Red Bull Romaniacs, speră ca mâine în zonele mai tehnice să poată gasi porțiuni unde să depășească mai ușor și să mai recupereze din timpul pierdut în prima zi de off-road.
Do:More Team: Dani Oțil și Radu Călin au avut și ei mari probleme din pricina blocajelor de pe urcări, iar după ce au petrecut peste 40 de minute așteptând să se deblocheze traseul au fost nevoiți să se mulțumească cu o poziție la start mai slabă în ziua a doua. Dani este totuși la cel de al șaselea Red Bull Romaniacs și are experiența necesară pentru a recupera. Rămâne însă de văzut cum se vor descurca cei doi mâine în cea mai dificilă zi din raliu.
Sorina Sandu (clasa Bronze Team) a trecut cu bine peste ”stresul” de a concura alături de tatăl său: ”A fost ușor astăzi însă am fost mereu stresată ca tata să nu se accidenteze. Ne-am ajutat pe anumite secțiuni și sper să avem o zi bună și mâine”.
Romeo Dunca și Francois Vulliet au decis să concureze în cea de a 11-a ediție a raliului în formula în care au debutat acum zece ani. Cei doi recunosc că acum la clasa Silver Team ritmul este mult mai intens comparativ cu cel din 2005 sau 2006 de la Expert Team, așa că au decis să concureze la Bronze Team (echivalentul vechii clasei Hobby). Ocupanți ai locului doi în 2006 la Expert Team cei doi sunt mulțumiți de cum s-au completat în prima zi de off-road și speră să poată continua aventura extremă din Carpați până la finișul de sâmbătă (dealul Gușterița, Sibiu începând cu ora 11:30).
Joi, 17 iulie, caravana Red Bull Romaniacs va ajunge la Voineasa, locația primului dintre cele două bivuacuri din afara Sibiului. A doua zi de off-road este garnisită cu o serie de distracții, asemănătoare cu plimbarea într-unmontagne russe – doar până la Service Point. Doar clasa Gold va avea parte de o surpriză cu „10A”, și asta se va întâmpla chiar înainte de pauză. După Service Point, urmează seria de mari diferențe de altitudine: clasele Gold, Silver și Bronz se vor confrunta cu urcări de la 400 m la 2000 m. Ajunși în vârf, vor trebui să și coboare. Riderii de la clasele Gold și Silver vor învăța să se teamă de nume precum „The Beast” și „Tsuika-line”, iar pentru clasa Gold lucrurile se vor complica odată ajunşi în zona numită „Povestea nu se termină niciodată”!