Cronica Participărilor internaționale 06-14 Septembrie 2024 – MX Korten & Dinaric Rally

459030978_1259309042119788_7207648460404879348_nPrima jumatate a lunii Septembrie a avut doua competitii pentru care au cerut permisiune de start un mare numar de sportivi romani:

- Campionatul European BMU de Motocros a avut programată în Bulgaria, la Korten, etapa cu numărul IV între 6 și 8 septembrie 2024,

- Dinaric Rally 2024 – 6 zile de Rally Raid, 5 probe speciale si peste 150 de concurenti care au concurat între 8 și 14 septembrie 2024.

Balcanicul de Motocros a fost cu atât mai important pentru sportivii noștri cu cât urmează două competiții extrem de importante: MX of European Nations (Ciolpani 20-22.09.2024), și cireașa de pe tort, mondialul MX of Nations care se va disputa la Matterley Basin, UK între 04-06.10.2024.

George Căbăl a revenit după cinci ani în competițiile internaționale cu această etapă din Campionatul BMU, câștigă prima manșă și reușește la general un loc doi (la clasa MX1), la mare luptă cu Krisztian Tompa. În final, în ciuda celor două căzături, sportivul de la Sfântu Gheorghe se impune la clasa regină (după două locuri doi în cele două manșe).

Sami Dumitru confirmă încă o dată la clasa MX85 în fața altor 22 de sportivi și reușește dubla.

Cea mai bună clasare a unui pilot român la clasa MX50 o are Achim Căbăl (locul 6), iar la clasa MX65 Andrei Susanu (locul 4).

———

459727702_3993460244310950_3403630942180843363_nMario Dumitru a fost pilotul român cu cea mai bună clasare la Dinaric Rally 2024 -  locul 13 clasament general, locul 7 clasa M3. Tudor Supariu: locul 17 clasament general, locul 3 clasa MalleMoto. Claudiu Kiss: locul 50 clasament general, locul 3 clasa M5. Campionul României, Ferry Fodor s-a văzut nevoit să abandoneze în urma unei accidentări în ziua de concurs 5. Multă sănătate și o cât mai rapidă recuperare!

Interviuri:

Mario Dumitru - Anul acesta am plecat la Dinaric Rally fara nici o asteptare majora, imi doream doar sa ajung in Bosnia si sa termin raliul. Faptul ca in prima zi am reusit sa fiu printre cei 45 de concurenti ce au terminat ziua, mi-a dat un boost de incredere si am reusit sa termin pe locul 13 in clasamentul general si pe locul 7 la calasa M3. A fost un raliu greu, cu multe pietre, zone de hardenduro si zone de viteza. Mi-a placut mult organizatea si varietatea de trasee. Faptul ca am fost acolo impreuna cu colegii din Dust Adventures RallyTeam a fost un plus foarte mare. Iar faptul ca mecanicul nostru, Alexandru Goran a fost acolo si aveam in fiecare dimineata motorul pregatit, a contribuit mult la reusitele mele. Tot la reusitele mele a contribuit si sprijinul partenerilor si sponsorilor mei: Castrol Romania, SelfPay, Motoemotion, Moto24, IntelligentBee.

6be7ce66-6553-4c9f-a35c-466e40bf7c42Claudiu KissDinaric Rally a fost primul raliu lung la care am participat. A fost greu datorita terenului plin de pietre si bolovani, dar asta nu ne-a impiedicat sa ne distram in fiecare zi.
Faptul ca am reusit sa termin unul dintre cele mei grele raliuri pe locul 3 la clasa M5 este un plus foarte mare pentru mine si un boost de incredere. Overall a fost o experienta incredibila la care sper sa particip si anul viitor

Ferry FodorPrima mea participare la Dinaric, un raliu dur si complex, a fost un mix de trairi si experiente. De la etape excelente terminate pe locul 6 la general, la alergarea frumoasa alaturi de Mario, colegii de echipa Dust Adventures Rally Team si toti ceilalti rideri extraordinari. Din nefericire accidentarea din ziua 5 in care mi-am rupt mana m-a impiedicat sa termin raliul. Cu siguranta voi reveni la anul sa imi iau revansa.

 

Foto: @lap.bg & Irina Petrichei