Grand Prix of Romania a fost ultimul mondial al sezonului competițional 2024 pentru Federația Română de Motociclism și a fost un adevărat spectacol pe două roți! Am avut în acest an patru etape de Campionat Mondial (SuperEnduro la Cluj, Enduro la Bacău și Hard Enduro la Sibiu), și nu se putea o mai frumoasă încheiere a lui 2024 decât cu
S1GP la Cerghid în județul Mureș.
Campionatul Mondial de Supermoto a venit pentru prima dată la
Transilvania Motor Ring (și pentru a IV-a oară în România), și a găsit aici o echipă deosebită și un circuit la înălțimea așteptărilor. Am avut curse frumoase, spectatori entuziaști, vreme ideală și cei mai buni piloți de Supermoto din lume.
Transilvania Motor Ring împreună cu Federația Română de Motociclism și ACS Motor Tehnic Târgu Mureș au organizat Grand Prix of Romania între 7 și 8 septembrie 2024. Am avut la start 31 de sportivi din 14 țări care au concurat pe cel mai nou și spectaculos circuit de Supermoto. Traseul a fost construit în această primăvară și a fost inaugurat cu ocazia etapelor din Campionatul Național de Supermoto din August.
Marc-Reiner Schmidt (L30 Racing TM Moto), liderul clasamentului mondial și campionul en-titre a fost de neoprit la Cerghid. Singurul care a părut că îi poate pune probleme a fost Thomas Chareyre (SGR Grau Racing). Acesta a reușit Holeshot-ul în prim manșă și a fost singurul care a reușit să rămână în plasa campionului. În cursa a II-a, germanul a avut un alt pretendent la Holeshot, Elia Sammartin reușind un start fantastic. Germanul a fost însă dezlănțuit în Grand Prix-ul românesc și niciunul dintre aceștia nu a putut menține poziția de lider nici măcar un singur tur. Mai mult, Marc a făcut ambele depășiri în acul de păr din zona spectatorilor, într-o zonă aproape imposibilă, grație unor perioade de frândare cu mult mai scurte decât a tuturor cerlorlați concurenți. Thomas Chareyre este la ultimul lui sezon competițional, la finalul unei cariere cu nu mai puțin de opt titluri mondiale, pentru 2024 putând însă să spere doar la un titlu de Vicecampion.
Marius Liță a fost singurul pilot român care a concurat la clasa
S1GP alături de cei mai buni sportivi de Supermoto din lume (acesta a primit un wild-card). În ciuda unei căzături spectaculoase în antrenamentele cronometrate acesta continuat și reușit să ducă la bun sfârșit toate cele trei manșe din Campionatul Mondial. Spectatorii au avut bucuria să îl întâlnească LIVE cu ocazia sesiunii de autografe, un moment gustat din plin de iubitorii acestui frumos și spectaculos sport.
La clasa S1 Rookie Cup, spaniolul Julen Avila Cortes (KTM MTR Team), a reușit să descifreze cel mai bine traseul de la Cerghid și reușește tripla. Grație acestui rezultate acesta a preluat și conducerea în clasamentul general provizoriu.
Andrea Benvenuti (KTM Mtr Racing), a dominat fără probleme antrenamentele libere și cronometrate la clasa SM Junior. Acesta era lider în clasamentul general și părea că va defila și în România. Italianul reușește însă cumva să cadă în turul de încălzire al primei manșe și doctorii decid că acesta nu mai poate luat startul din cauza unui posibile fracturi.
În acest context, ucrainianul Yesvevii Kovalov (Husqvarna), reușește dubla și victoria, podiumul final aducând spre bucuria noastră un binemeritat loc 3 pentru Mark Luca Iovita (Husqvarna). Felicitări! Mark reușește astfel nu doar victoria previzibilă în Campionatul Balcanic (unde este în acest moment lider al clasamentului), ci și puncte importante în Campionatul European de Supermoto.
Merită de asemenea felicitările noastre și
Mark Szabo, acesta reușind în ciuda unor accidentări recurente să meargă foarte bine și să urce pe locul doi balcanic la clasa 85cc.