Emanuel Gyenes – pregatiri pentru Dakar-ul cu numărul 14
A cincea ediție a Raliului Dakar din Orientul Mijlociu va fi, potrivit organizatorilor, cea mai dificilă și cea mai lungă de până acum. Mani va lua startul pentru a 14-a oară și se află în fața unei noi provocări la clasa fără asistență tehnică.
La începutul lunii decembrie sportivul român fost deja în Spania, la Barcelona, unde a trecut prin verificările tehnice și administrative. Motocicleta sa împreună cu echipamentul au fost deja încărcate într-un vapor cu destinația Arabia Saudită.
În perioada 5-19 ianuarie 2024, se va desfășura cea de-a 46 ediție a Raliului Dakar, competiția supremă când vine vorba de anduranță în sportul cu motor. Marea noutate a acestei ediții o reprezintă introducerea etapei de 48 de ore, programată în Empty Quarter, chiar în prima săptămână de raliu. Concurenții nu vor avea cum să comunice cu cei din exteriorul bivuacului, neavând acces la internet sau telefonie mobilă. Asta înseamnă că nu vor ști unde ce loc ocupă în clasament după prima parte a probei și nici cei îi așteptă cu exactitate în ziua următoare.
Emanuel Gyenes a devenit în 2023 Ambasador al Raliului Dakar și va concura și în acest an având același statut. Mani este Maestru al Sportului românesc, Legendă a Dakar-ului (10 raliuri începute și terminate), din 2020 și va concura și în acest an la clasa cea mai grea: Original by Motul / Malle Moto.
Mani Gyenes #34 Vectra Zărnești/Autonet Motorcycle Team:
„Din ce au spus organizatorii și am discutat la verificările tehnice și administrative de la Barcelona (cele înainte de îmbarcarea vehiculelor pentru transportul în Arabia Saudită), aceasta va fi cea mai grea ediție din ultimii cinci ani. Prima săptămână este una de foc, cu etapa maraton și cea de 48 de ore, și mă gândesc doar că voi avea foarte mult de lucru în ziua de odihnă. Concurez și anul acesta la Original by Motul, clasa fără asistență tehnică, iar din pricina distanței mari de la finișul probei speciale de pe 12 ianuarie și până la bivuacul din Riyadh, noi, motocicliștii, vom merge cu avionul, iar motocicletele vor fi transportate de către organizatori cu camionul. Asta înseamnă că nu vom putea lucra nimic în seara dinaintea zilei de odihnă, ci va trebui să facem totul pe 13 ianuarie.
Aceasta va fi și prima mea cursă în care navighez după roadbook electronic, organizatorii permițând doar celor din categoria Elite (piloți de uzină în mare parte), să mai meargă cu roadbook pe hârtie. Sunt câteva zile înainte de start în care se pot face teste și le voi folosi pentru acomodare.
Țin să le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă participarea mea la Raliul Dakar 2024: Autonet, Varta, Vectra Racing, FRM, Motul, Delfingen, Kenny Racing Romania, Agenția Națională pentru Sport, Consiliul Județean Satu Mare, BMW Motorrad Oradea, Ford West Satu Mare, Ballansportswear.