Regele Mihai I
Federația Română de Motociclism onorează personalitatea fostului rege al României, Mihai I, acesta fiind condus astazi pe ultimul sau drum.
Majestatea sa a avut un caracter deosebit, a avut o pasiune de o viață pentru caii putere și, poate mai puțin cunoscut, a fost nepotul primului președinte de onoare al Federației Române de Motociclism, principele Nicolae.
Pasiunea pentru automobile, motociclete și avioane a Regelui Mihai I este bine cunoscuta. În cei peste 85 de ani de condus vehicule cu motor (prima dată a condus la 6 ani), Regele a stat la volanul maşinilor si la ghidonul motocicletelor peste două milioane de kilometri. Majestatea sa era nu doar un pasionat pilot pentru tot ceea ce are motor ci si un mecanic dedicat. A restaurat personal cateva automobile istorice si era membru al unor cluburi ale colecţionarilor de vehicule istorice militare din SUA, Elveţia, Franţa, Anglia şi Italia.
In fotografia din partea dreaptă Regele Mihai urmareste cu atentie o cursa de motociclism care avea loc pe circuitul Societatii Sportive Moto-Club-Român (precursorul actualei Federații Române de Motociclism). Societatea Sportivă Moto-Club-Român avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu și Cernăuți in acei ani, dar nu exista inca legea care ulterior i-a permis sa se transforme in Federatie. Regele Mihai se afla in aceasta fotografie pe terenul care fusese donat Societății Sportive Moto-Club-Român de către familia de mosieri si crescatori de cai Negropontes, familie care detinea toata zona Domenii-Floreasca. Donatia terenului a fost conditionata de organizarea de competitii sportive motocicliste. Acest circuit a fost in proprietatea Moto-Club-Român si a Federatiei Române de Motociclism pana in 1947, cand a fost nationalizat si transferat Ministerului de Interne. In acelasi an, Regele Mihai I a fost fortat de acelasi regim sa abdice. Ministerul de Interne a construit apoi acolo un teren de fotbal pentru clubul propriu, club care astazi se numeste Dinamo Bucuresti.
Principele Mihai a devenit rege la 20 iulie 1927, la varsta de 5 ani şi 9 luni, in acelasi an in care se nastea Federația Română de Motociclism. Unchiul Regelui Mihai I, A.S.R. Principele Nicolae, era atunci ales primul președinte de onoare al Moto-Club-Român (principele Nicolae era fiul Regelui Ferdinand). Mihai I este singurul suveran al lumii care a trăit 90 de ani după încoronare. S-a stins astfel și ultimul șef de stat care a condus o țară in Al Doilea Razboi Mondial.
Federația Română de Motociclism aduce astăzi omagiul său fostului suveran al României, un om a cărui fidelitate și admirație pentru motoare sunt pentru noi un adevărat reper si cale de urmat in viata.