Istoria ISDE
Cel mai vechi eveniment motociclistic din calendarul FIM sarbatoreste in acest an editia cu numarul 90. Internațional Six Days Enduro (ISDE) se va desfasura in Slovacia la Kosice in perioada 7 – 12 septembrie.
Prima editie s-a desfasurat in 1913 in Anglia la Carlisle, initial s-a numit (ISDT) International Six Days Trial si in timp a devenit unul dinre cele mai importante evenimente din calendarul FIM. Evenimentu s-a desfasurat anual cu exceptia intreruperilor cauzate de cele doua razboaie mondiale, locatiile fiind alese in diverse zone din intreaga lume.
Primele evenimente au fost gandite sa fie ca un test de indemanare si fiabilitate pentru piloti si motocicletele lor. Cursele se desfasurau pe drumurile din acea epoca, multe din ele erau adevarate experiente off road. In 1981 FIM a decis sa actualizeze numele adaugand conceptul de Enduro. Acest concept propus de americani si popularizat de producatorii de motociclete a imprimat competitiei o directie asociata modelelor de motocross si cross country. Pana in 1973 concursul s-a desfasurat doar in Europa, din acest an competitia si-a inceput calatoria in intreaga lume oferind imagini din spectacolul ei si pasionatilor de motociclism din Statele Unite ale Americii, Australia, Brazilia, Noua Zeelanda, Chile, Mexic si Argentina.
Evenimentu atrage echipe nationale din peste 32 de tari. In lunga sa istoria regulile si conditiile s-au modificat tinand cont de evolutiile din acest sport dar ramane in continuare un test supreme atat pentru rideri cat si pentru motociclete.
In cele sase zile de concurs fiecare rider se lupta pe o distanta de mai bine de 2000 Km cu rigorile impuse de timpii de traseu si restrictiile impuse de interventiile mecanice pe care are obligatia sa le efectueze personal fara ajutor extern. ISDE este o competitie cu peste 500 de rideri insotiti de asistenti si mii de spactatori. In 2013 La ISDE au participat 600 de rideri din 35 de tari.
Denumita in continuare “Jocurile Olimpice de Motociclism” ISDE ofera trofee pentru cei mai buni patru rideri, echipelor nationale formate din sase rideri, juniorilor pe natiuni, cluburilor pe natiuni cu echipe de trei rideri, echipelor de femei cu trei rideri si echipelor de fabrica cu trei rideri. Aurul, argintul si bronzul sunt acordate individual.
Sursa FIM