Impresii ale pilotilor romani la final de Romaniacs 2017
Romaniacs-ul a luat sfarsit dar ecourile lui inca se mai fac simtite printre toti cei care au participat la RBR2017. Pilotii romani ne-au făcut câteva declarații, după ce au avut suficient timp să se odihnească și să digere această frumoasă aventură.
Ionut Anghelus – Jitsu Zărnești #487 – Clasa Bronze
Azi ma declar foarte fericit Ma bucur enorm ca am reusit sa particip la Redbull Romaniacs 2017 “the wild one” si mai ales ca am si terminat. Dar nu oricum. Am terminat cu un frumos loc 18. Sincer aveam dorinta sa fiu in primii 20 atunci cand m-am inscris. Doar ca nu vroiam sa o spun cu voce tare ca poate nu se intampla. Este intradevar o cursa de anduranta foarte grea, care necesita o conditie fizica buna si destula experienta pe motor. Total kilometri parcursi pe bordul motorului meu din momentul in care am ajuns la Sibiu sunt 600. Se pot intampla enorm de multe lucruri pe parcursul acestui traseu. Motorul se putea strica sau mai grav eu ma puteam accidenta. Traseul a fost superb. Am mers pe gol alpin, pe drumuri vechi de exploatare abandonate peste care crescuse iarasi padurea, pe poduri si pe sub poduri, pe sectiuni foarte fluide, prin paduri de fag, de pin, de stejar și pe langa stane de munte. M-am intalnit de doua ori cu porci mistreti si am vazut si caprioare. Since ma bucur ca am posibilitatea de a vedea astfel de lucruri frumoase si iti dai seama instant ce tara deosebita avem. Altfel de ce oare ar veni 500 de piloti straini la Sibiu sa ia startul la cel mai crunt raliu de hard enduro?
Norbert Levente Józsa – Masterbike Cluj – KTM EXC 300 #14 – Clasa Gold
Rbr 2017, a fost un concurs foarte lung si solicitant. Anul aceasta am participat pentru prima oară la clasa Gold, scopul meu fiind să mă imbogatesc cu cat mai multe experinte noi pentru anii urmatori. Am reusit sa inchei cursa pe pozitia 12, ceea ce mă bucură foarte mult.
Alexandru Pop – Jitsu Zărnești #486 – Clasa Bronze
RBR 2017 a fost o experienta foarte faina, trasee spectaculoase, bine echilibrate. În prima parte a clasamentului de la bronze chiar nu s-au format dopuri in traseu. Am reusit sa termin cu bine, in pofida unor probleme tehnice, respectiv a unei cazaturi mai urate in ultima zi (cazatura luata absolut gratuit probabil pe fond de oboseala). Multumesc echipei Moto24.ro pentru sustinere. Planuri de viitor?… probabil o noua editie de RBR la clasa Silver, insa peste vreo doi ani sa ma mai antrenez
Flavius Bogdan Bot – Persistent Enduro Team Bihor #602 – Clasa Iron
Fiind la a doua participare, am avut mai puține emoții, știam deja la ce să mă aștept, dar și așa, surprize am avut în fiecare zi. Ediția trecută îmi doream doar să-mi găsesc puterea să fiu finisher, acum am vrut să urc în top 10, fără să iau în calcul abandonul nici măcar o secundă. Am făcut prologul și toate zilele de cursă fără probleme majore. Echipa Motoland România a făcut rachetă din motoreta mea și asta mi-a dat siguranța că nu am de ce să mă gândesc la probleme tehnice în cursă. Am greșit rar, am avut câteva accidentări, iar clasarea în primii 10 am ratat-o cu siguranță în ziua 2 de off-road, zi în care s-a jucat clasamentul la loterie, dar am continuat să trag tare indiferent de rezultat. În ansamblu, cursa a fost grea, traseele mai intense ca anul trecut, concurenții bine pregătiți. Am avut mare noroc cu vremea și cred că dacă ploua în zilele de off-road vorbeam în alți termeni, mai jos de iad nu coboram cu descrierile. Sigur, pe ud și segmente de extrem românii au pus avantaj solid, au fost aproape singurele momente în care am recuperat sau avansat față de colegii vitezomani așa că acum parcă îmi pare rău că nu a plouat. Și că vorbim de români, au făcut toți o treabă formidabilă. Grecu (e wow!), Alec, Varga, Pictoru, Angheluș, Pop, Pavel, Dragoș, toți au dovedit că se poate să ne batem cot la cot cu elita extremului mondial. Ne-am ajutat cu sprijin moral și încurajări, cu ajutor în momentele grele din cursă iar asta nu se pierde, rămâne la suflet.
Putem să povestim foarte mult despre Romaniacs, dar cel mai bine e să treci măcar o dată prin el, ca pilot sau spectator sau susținător.
Succesul meu e un succes de echipă, echipa celor care m-au susținut. Cu mulțumiri speciale familiei, Gunther-Tore România, ROMATSA, Motoland România, Chemtraders (Mitas), Persistent Enduro Team, FRM, prietenilor, susținătorilor și publicului.