Cronica Red Bull Romaniacs – Sibiu 30.07-03.08.2019
Victoria la Red Bull Romaniacs 2019 a fost decisa pe ultima urcare de la Gusterita, marele casigator al acestei editii fiind germanul Manuel Lettenbichler – cel mai tanar pilot care se impune in cel mai dur raliu al lumii. Am avut parte de o saptamana plina de dramatism, cu zilnice schimbari la varful clasamentului, cu ploi si cu fair-play, alaturi de cei mai buni sportivi din 50 de tari.
Moto-Clubul Hai la Miscare Sibiu a fost organizatorul acestei editii cu numarul 16, dar ca in fiecare an tot evenimentul a gravitat in jurul lui Martin Freinademetz. Acesta a fost ajutat de un numar foarte mare de voluntari din Sibiu si de membri clubului Crazy Bike. Felicitari organizatorilor, dar si publicul din Sibiu care a fost prezent in numar mare nu doar la Prolog, dar si pe traseu, in punctele dedicate spectatorilor și inclusiv la finis intr-o zi in care conditiile meteo au fost extreme.
La clasa Silver castigator este spaniolul Josu Artola, iar la Bronze polonezul Marcin Weglarz, un pilot cu care ne intalnim des la etapele de Hard Enduro din Campionatul National. Clasa Iron este castigata pentru prima data in istoria Red Bull Romaniacs de o fata, Anna Schmölzl din Germania.
Intrebati ce planuri au pentru Red Bull Romaniacs 2020 sportivii care au urcat pe podiumul clasei Gold au raspuns:
1. Manuel Lettenbichler (DEU) – Nu ma asteptam, nu imi vine sa cred nici acum, ma simt in al noualea cer. Aceasta cursa este ceva cu adevarat special si sa castigi aici este astfel ceva cu adevarat extraordinar. Sunt 10 ani de cand tata a castigat aici la Red Bull Romaniacs si astfel victoria este cu atat mai speciala. Cu siguranță toți Lettenbichler-ii vor petrece la noapte. Nu imi doresc pentru 2020 nimic mai mult decat ce am acum . In ciuda unei ploi puternice, la Gusterita a fost prezent un public numeros. Spectatorii au fost intrebati de prezentatorul Romaniacs care este favoritul lor, cele mai zgomotoase reactii venind dinspre acesta la rostirea numelui pilotului german.
2. Alfredo Gomez Cantero (ESP) – Voi revenit mai puternic anul viitor si nu voi mai rata la Gusterita. Este de mentionat aici ca ultima zi a fost una cu adevarat dramatica. La conducere s-au succedat pe rand Letti si Alfredo, mai mult, Jarvis reducea continuu diferenta fata de cei doi. Spre final se parea ca Alfredo Gomez va castiga, totul fiind insa pierdut pe chiar ultima urcare a celui mai lung si dur raliu al lumii. In timp ce toti spectatorii erau atenti la urcarea clasica centrala de la Gusterita, chiar inainte de finis mai exista o urcare destul de scurta, dar teribil de abrupta si alunecoasa datorita conditiilor meteo. Acolo Alfredo a cazut de 4-5 ori, a pierdut mai bine de două minute și a pierdut inclusiv cel mai ravnit trofeu de Hard Enduro.
3. Graham Jarvis (GBR) – Vreau sa revin in 2020 si vreau sa castig. Pilotul britanic este nu doar cel mai titrat sportiv al acestei competitii (cu sase editii castigate), ci si pilotul cel mai apreciat de spectatori pentru sportivitatea, talentul si stilul detasat cu care abordeaza cele mai dure urcari.
Sambata seara toti concurentii au fost invitati de organizatori la o petrecere unde l-au fost inmanate in cadru festiv medaliile care confirmă că au dus la bun sfârșit un concurs Red Bull Romaniacs. Și aceasta nu este deloc puțin lucru după cum am văzut în ultimele 5 zile. In ciuda dificultatilor evidente in parcurgerea acstul raliu extrem, editia din acest an s-a remarcat prin cateva frumoase premiere. Pentru prima dată am avut o fată care a concurat la clasa Gold, Sandra Gomez (sora lui Alfredo Gomez). Aceasta a mers foarte bine și a reusit sa termine 3 zile de off-road. Clasa Iron a fost câștigată pentru prima data tot de o fata. La clasa Iron România a avut o singura reprezentanta, pe Magdalena Binder #624, aceasta reusind inclusiv sa incheie concursul pe locul 58 din 102 de sportivi. La finalul competitiei Leni ne-a declarat urmatoarele: Mi-am indeplinit un vis aici la Romaniacs. Am avut foarte multe emotii. A fost o cursa foarte solicitanta si prima mea experienta la un concurs international. Cu siguranta voi reveni cu mai multa experienta.
Cel mai bine clasat pilot român a fost si in acest an Emanuel Gyenes (locul 4 la clasa Silver). Singurul pilot care a luat startul si mai ales care a incheiat toate cele 16 editii ale Red Bull Romaniacs a avut parte in acest an de o cursa presarata cu probleme tehnice care l-au privat de un nou podium (ventilatorul a cedat in ziua a III-a, timpul pierdut fiind imposibil de recuperat in ultima zi).
Castigatorul Red Bull Romaniacs 2017 la clasa Bronze, Sergiu Grecu, a decis sa ia startul in acest an la Silver. Acesta a avut o prestatie foarte buna alaturi de piloti mult mai experimentati si a incheiat pe locul 10 in clasamentul general. Sergiu Grecu: Ultimele doua zile de la Red Bull Romaniacs au fost pe masura. A treia zi a fost de 147 de km, iar a patra de aproximativ 125 km, zile care te supuneau la un efort atat fizic, cat si psihic. Pe traseul din penultima zi au fost numeroase portiuni de viteza, pe cand traseul din ultima zi mi s-a parut cel mai greu, urcari si coborari dificile, ingreunate mai mult de ploaie, pur Hard Enduro, mi-a placut enorm. Ma bucur ca am reusit sa termin toate zilele, fara accidentari si sa obtin un loc 10 in final. Vreau sa ii felicit pe toti concurentii! A fost o experienta de neuitat si sunt incantat pentru ca am reusit sa iau parte la aceasta competitie. In final, le multumesc din nou familiei mele pentru ca m-au sprijinit la acest raliu al Hard Enduro-ului si mecanicului Zoltan Burjan. De asemenea, le multumesc colegilor de la Motoclub Haita Deva, prietenilor si sustinatorilor!
Tot la clasa Silver Cristian Harpa termina pe 14, Ionut Anghelus pe 38, iar Avramescu Razvan pe 90. Ionuț Anghelus se declara fericit ca a reusit sa duca la bun sfarsit raliul si mai ales incantat de obtinerea unui loc mai bun decat spera. Alexandru Pop a concurat in acest an pentru prima data la clasa Silver: Am reusit sa termin azi obtinand la final locul 49. Ploaia a facut totul foarte foarte greu. Pentru mine personal a fost o intindere la maxim a limitelor de rezistenta. Nu am fost pregatit pentru ce am gasit aici la Silver, cu atat ma bucur mai tare ca am terminat.
Cea mai frumoasa surpriza a fost prestatia lui Radu Sardarescu la clasa Bronze. Acesta a mers de la zi la zi tot mai bine, pentru ca in ultima zi de concurs sa stabileasca timpul de referinta al clasei. Mai mult a fost primul pilot care a ajuns la Gusterita si care a fost aclamat de suporteri. In final, Radu, a reusit gratie timpului din ultima zi sa urce pana pe locul 4 in clasamentul general al Clasei Bronze. Pe locul 5 avem tot un pilot roman, Marius Muntean care s-a remarcat printr-o prestatie constant buna si o evolutie evidenta fata de Romaniacsul din 2018.
Bulai Paul incheie pe 34 la clasa Bronze si ne declara la sfarsitul competitiei: Ziua 4 a fost crunta, cu urcari si de viteza si tehnice si coborâri pe cascade si pâraie foarte abrupte iar ca asta sa fie cat mai dificila dupa CP 1 a inceput o ploaie torențială de a facut traseul un calvar pana la sfârșitul traseului. Dimineață am luat startul pe poziția 19 si pana la service point am avansat foarte bine urcand cel putin 8 poziții in clasament, dar dupa service point la o urcare foarte dificila un rider din fața mea a scapat motocicleta de sub control aruncând o peste mine si rupându-mi aripa față. Asta s-a dovedit fost fatal pentru mine, tot noroiul imi era aruncat in ochi si nu am mai putut sa merg cu viteza, foarte greu am ajuns la finish. Chiar daca am coborât in clasament in ultima zi sunt foarte fericit ca am terminat totuși cursa.
La clasa Gold mai aveam in ultima zi un singur pilot, Vasiu Nicolae Miron, care a avut parte de doua ultime zile infernale. Acesta ne declara: In ziua 3 am facut o toxiinfectie alimentara sevara, am facut fabra, am chemat salvarea, si am fost pus pe perfuzii. Ultima zi haos total…. m-am motivat cu greu sa iau startul. Dupa 20 de km am inceput sa imi intru in ritm. A inceput insa ploaia. Urcarile si coborarile devenisera aproape imposibile. Dupa aproape 10 ore de suferit pe motor am ajuns la finishul din Gusterita.
Fotografii din ultimele două zile de concurs puteți vedea aici si aici. Fotografiile sunt făcute de Marius Dincă și partenerul media al Federației Române de Motociclism F64.ro, folosind echipament integral Canon (cameră foto Canon 5D mark IV, obiectiv Canon 24 -70 F2.8 si blit Canon 470EX-Ai. Fotografiile de distanță au fost facute cu obiectivul Canon 28-300L si camera foto Canon 7D mark II. ). Mulțumirile noastre pentru sprijinul adus merg și către compania RTM Broderie.
Felicitam toti pilotii români care luat startul in aceasta frumoasa si dura aventura!!!