Cronica primei etape de Rally Raid – BAJA500 – Buzau 28-30.04.2017
CNIR Rally Raid a consemnat prima etapa a acestui an la Buzau, organizator fiind Clubul So-Moto Racing Bistrita. Intre 28 si 30 aprilie a avut astfel loc SsangYong Baja 500 Romania, un rally raid despre care câștigătorul grupei M+450, Ionuț Florea, declara:
“Din punctul meu de vedere Baja 500 Romania este cea mai apropiată de spiritul Rally Raid dintre competițiile la care particip începand din 2014. Orice aspect lăsat la întâmplare sau care nu este dus la 100% o să iasă la iveala într-o cursă atât de lungă şi dificilă. Pe scurt, mi-a plăcut enorm. Probabil că sunt eu altfel, dar pentru mine dacă nu îţi împingi limitele şi pe partea de anduranță, acela nu este rally raid. Traseul a fost ceva mai bun decât cel de anul trecut, mai ales pentru că am avut noroc şi în săptămâna dinaintea competiţiei ploile s-au oprit şi câmpiile din Bărăgan au apucat să se zvânte un pic. Astfel am avut zone de viteza unde am reuşit să ajung la 141km/h viteza maximă, aşa cum a rămas înregistrat pe tripmaster (în timpul competiţiei nu am avut timp să reţin acest detaliu), dar şi zone tehnice cu şanţuri pline de apă şi noroi, sau zone cu adevărat mlăștinoase unde cred că pentru cei de la auto a fost cu adevărat dificil”. Ionuț Florea este pilot al echipei Gerula Racing și a concurat pe o motocicletă Husqwarna cu numărul de concurs #11.
Locul III al grupei M+450, Sebastian Berceanu a avut un rally raid mai intens decât altele. In doar câțiva km a căzut de două ori pilotând o motocicletă Yamaha WR450. Acesta declara la finalul cursei:
“Am căzut de două ori în cursă. Prima dată am fost ajutat să ies de acolo de Andrei Jercă iar echipajul Dan Berger – Alain Stângaciu s-a oprit pentru a se asigura că sunt sănătos, bine. A două căzătură a fost puternică, m-am pomenit cu motocicleta peste mine. Deşi impactul a fost deosebit de dur am reuşit să mă ridic, am făcut o evaluare rapidă a stării mele şi a motocicletei şi am continuat. Cred că marele noroc al meu a fost echipamentul de protecţie individual. Din acel moment mi-am schimbat strategia şi am rulat ceva mai ponderat. Atmosfera cursei a fost superbă iar oamenii pe care i-am revăzut şi atitudinea acestora îmi confirmă spiritul aparte al rally raid-ului.”
Pilotul A.S. So Moto Racing Team, Paul Zaig, câștigător al locului II la grupa M+500 a făcut la rândul lui câteva declarații:
“Mi-a plăcut foarte mult traseul acestei ediţii. Nu a fost uşor, a fost greu, cu accent pe anduranţă, complicat dar frumos. Am avut momente interesante. Primul a fost când am văzut echipajul braşovean blocat în nămol. În acel moment primul impuls a fost să continui. M-am oprit totuşi. Am luat o şufă şi am încercat să-I scot de acolo. Nu am reuşit din păcate. Am avut multe zone cu restricţii de viteză înaintea localitaţilor sau a altor locaţii pe care le-am respectat pentru a nu fi penalizat. După greşeala mea de navigaţie, între kilometri 30 şi 40, am fost depăşit de pilotul bulgar. Ulterior, după parcurgerea a peste 200 de kilometri din cursă, când am schimbat roadbook-ul am pierdut cel puţin 40 de minute pe o greşeală din roadbook care a generat neînţelegeri la echipaje. M-am întors 20 de repere înapoi şi am ajuns în acelaşi loc. În momentul în care am simţit că pot câştiga competiţia, am avut o defecţiune. Nu am mai reuşit să schimb vitezele. Foarte greu am reuşit să introduc în viteza a patra şi aşa am rulat aproape jumătate din cursă. Acest aspect m-a terminat la mâini şi la picioare, nu am mai avut cum să amortizez şocurile, denivelările. În final sunt mulţumit de rezultat.”
Mulțumim pentru fotografii și interviuri domnului: Dan STRĂUŢI.
Rezultatele pot fi văzute și salvate aici.