Hungarian Baja – Veszprem 10-13 August 2017

DSC04380

În acest sfârşit de săptămână la Veszprem, în Ungaria, am avut bucuria să consemnăm participarea unei echipe româneşti la Hungarian Baja, eveniment care contează atât în calendarul de raliuri european cât şi în cel mondial (Etapa III).

Claudiu Barbu, alături de copilotul său, Paul Spiridon, de la Clubul Transcarpatic din Braşov, a reuşit să se claseze pe locul IV la clasa EXB (Extreme Buggy) şi locul VII la clasa General UTV. Din echipă au mai făcut parte: Cristian Dragomir (tehnician) şi Gabriel Radu (mecanic).

La finalul raliului mondial şi european, Claudiu Barbu a dorit să împărtăşească cu noi câteva gânduri:

Claudiu Barbu alături de copilotul său Paul Spiridon, de la Clubul Transcarpatic din Brasov, au reușit să se claseze pe locul IV la clasa EXB (extrem buggy) și locul VII la clasa General UTV. Din echipă au mai făcut parte: Cristian Dragomir (tehnician) si Gabi Radu (mecanic).

La finalul de raliu mondial si european Claudiu Barbu a dorit să împărtășească cu noi câteva gânduri:

În ultima vreme am discutat mult cu Mani (Emanuel Gyenes), acesta reuşind într-un final să mă convingă să particip la o etapă de mondial. Mi-a spus că o să fie o diferenţă mare faţă de tot ce am făcut până acum. Şi aşa a fost. Mi-a plăcut foarte mult această experienţă, iar organizarea a fost excelentă. Condițiile sunt extrem de stricte, regulamentul trebuie citit cu mare atenţie, dar totul este ok atâta timp cât îl respecţi. Organizatorii sunt foarte exigenţi la orice încălcare oricât de mică a regulamentului.

DSC04408Am fost impresionat de numărul foarte mare de spectatori prezenţi. Hungarian Baja a fost organizat pe un poligon de antrenamente NATO imens, un loc unde se testează şi tancuri, aici fiind amenajată o buclă de 90 km. Pe acest traseu erau pâlcuri, pâlcuri de câte 100-200 de spectatori în locurile cele mai spectaculoase, veniţi ca la o sărbătoare, cu maşinile parcate de o parte şi de alta a traseului, ovaţionând şi aplaudând. Inclusiv la ceremonia de start, unde UTV-urile au plecat ultimele, după ce toate vedetele mondiale de la auto şi moto intraseră deja pe traseu, erau foarte, foarte mulţi spectatori. Am fluturat pe geam steagul României în momentul startului şi am fost aplaudaţi fără reţinere de toţi spectatorii, oferindu-ne un sentiment cu adevărat deosebit.  

Poligonul de antrenamente NATO ne-a obligat la o cursă aproape matematică. Paul Spiridon s-a descurcat  foarte bine cu navigaţia, dar am avut parte de destule probleme tehnice pe traseu. În primul rând am conştientizat că nu aveam adaptată presiunea roţilor la terenul extrem de nisipos de la Veszprem. Ulterior am intervenit şi la suspensii din acelaşi motiv.

După Prolog, în prima etapă, am dat de tranşeele de tanc care ne-au aruncat destul de mult în sus. Am luat decizia să nu mai mergem aşa tare în acele zone şi să forţăm doar pe liniile drepte. Am reuşit astfel să rupem cureaua, apoi un simering şi, evident, să avem pierderi de ulei. În etapa următoare am mai rupt o curea, astfel încât la finalul competiţiei mai aveam o singură curea de rezervă. Sâmbătă, la primul contact cu traseul reuşisem un timp de 2 ore şi 3 minute pe tură, fiecare nouă buclă fiind o luptă cu secundele. 

GIS10128

Duminică intrasem deja într-un ritm mult mai bun, ce ne-a permis să avem mai puţine probleme tehnice şi să ne încadrăm în cele 2 ore în care trebuia parcursă bucla (altfel penalizarea fiind de 2 ore).

Visul meu este să revin la o etapă mondială pe prima mea dragoste, motocicleta, dar, din păcate, din cauza problemelor de sănătate, am optat să particip pe 4 roţi. Genunchiul este aproape vindecat, cu coloana este însă mai greu, nu că nu aş simţi nimic pe 4 roţi. :)

Mulţumirile mele se îndreaptă în special către Victor Pop, preşedintele Clubului Transcarpatic. Acesta a făcut totul pentru ca noi să reuşim să participăm la această etapă mondială. Împreună cu întreaga echipă îi urăm multă sănătate, având în vedere că domnia sa trece acum prin momente grele din acest punct de vedere. 

Multe mulţumiri Federaţiei Române de Motociclism, care într-un timp foarte scurt a reuşit să ne ajute cu licenţierea, asigurarea şi scrisorile de acreditare la nivelul foarte strict cerut de federaţiile internaţională şi europeană.

FB_IMG_1502712382787

Mulţumiri sponsorilor noştri: ASP Group, Reinvent Consulting, Best Ride, RallyGPS.

De asemenea îi mulţumim şi lui Ionuţ Davidescu, care a lucrat o săptămână non-stop pentru a se asigura că RZR-ul îndeplineşte toate normele tehnice şi de securitate impuse de Federaţia Internaţională. 

Am apreciat enorm şi îndrumările lui Victor Ban. Organizatorul ne-a alocat zonele de service în funcţie de naţionalitate şi astfel am fost mereu aproape de acesta, iar experienţa lui mondială ne-a ajutat să înţelegem mai bine rigorile logistice ale competiţiei. 

În final nu pot decât să mă declar încântat de rezultatele obţinute la această primă participare la o etapă mondială.