Abu Dhabi Desert Challenge – Campionatul Mondial de Rally Raid 2023 – Etapa II

333232928_576976131027636_4945878110498180646_nEtapa a II-a a Campionatului Mondial de Rally Raid 2023 a avut loc la Abu Dhabi, in Emiratele Arabe Unite. Doi sportivi din România s-au prezentat la startul acestui concurs: Ionuț Florea #92 și Andrei Danila #93 (amândoi de la clubul Gerula Racing). Aceștia au concurat la clasa Adventure Trophy, clasă dedicată sportivilor care aleargă fără asistență tehnică (corespondentul Malle Moto din Raliul Dakar).

Marele câștigător al etapei este francezul Adrien Van Beveren, acesta urcând pe locul doi în clasamentul general al Campionatului Mondial de Rally Raid 2023. Lider în acest clasament este după primele două etape australianul Toby Price.

334292276_734964168193650_777528157514900113_nBucuria unei astfel de etape la cel mai înalt nivel cu doi români la start, ne-a fost umbrită de accidentările suferite de sportivii noștri în prima, respectiv în cea de a V-a zi de concurs. Spre surpriza și bucuria tuturor, după două zile de spitalizare Ionuț a primit permisiunea doctorilor de a reintra în concurs și astfel, în ciuda penalizărilor uriașe primite de la organizatori, sportivul român reușește să trecă în șa linia de sosire. Mai mult, acesta izbutește în ciuda tuturor problemelor să obțină locul trei la clasa Adventure Trophy. Felicitări! Ionuț Florea continuă astfel pregătirea pentru ediția Dakar 2024, pregătire începută în toamna anului 2022 la Africa Eco Race unde a câștigat locul 2 la clasa Motul Extreme Rider.

334146412_3454163054905461_596681823625163267_nIonuț Florea – Gerula Racing:

„ADDC ‘23 a fost o experiența super complexa. As fi spus ca după aproape 10 ani de competiții la nivel național și internațional nu ma mai emoționez așa ușor. Dar cum am ajuns in bivuacul Abu Dhabi Desert Challenge am știut ca acest concurs va fi diferit. Prima mea participare la cel mai înalt nivel venea la pachet cu selecția pentru Dakar ‘24. Emoțiile s-au dublat când, la invitația organizatorului, am fost selectat sa reprezint la conferința de presa clasa “malle moto”, a riderilor fără nici un fel de asistenta. A fost un moment unic sa împart scena cu idolii mei, atleți de top ca Toby Price sau Sebastien Loeb, fiecare dintre ei având multiple podiumuri sau 333100183_6202638029801469_1254124933868706613_nvictorii la raliul Dakar! A doua zi, am pornit in cursa si presiunea si-a spus cuvântul. După numai 130km de proba speciala am judecat greșit o duna sparta și la aterizarea pe nisipul moale m-am pomenit proiectat peste ghidon. Am simtit imediat ca m-am accidentat la umărul stâng, dar adrenalina cursei m-a făcut sa continui. Durerea s-a intensificat pe următorii 20-30km așa ca atunci când am întâlnit vehiculele organizatorului am decis sa le cer ajutorul, pentru a nu risca o accidentare mai gravă. Doua zile de odihna, 334260172_767518974950631_7296889296956301720_nantiinflamatoare si proceduri kinetoterapeutice mai târziu si cu multe ore de penalizare la activ, am primit acceptul medicilor pentru a ma întoarce in concurs. Ma bucur nespus sa fi ajuns la finishul raliului si sa duc la bun sfârșit (macar partial) obiectivele cu care am venit la Abu Dhabi. Ma bucur si ca, odata cu podiumul la clasa Malle Moto, am reușit să intru în clasamentul Campionatului Mondial de Raliuri Tot Teren la clasa Rally 2. Dar, dificultățile bugetului la un asemenea nivel sunt deja foarte mari, iar faptul ca nu am fost acceptat sa particip la prima etapa din campionat, adică la raliul Dakar ‘23, îmi reduce șansele pentru o clasare buna in acest sezon competițional. Abu Dhabi Desert Challenge 2023Asta ma face sa-mi canalizez toate resursele pentru sezonul 2024, când sper sa găsesc suportul financiar necesar pentru a participa la cel puțin 3 etape și pentru a obține o clasare in top 10 la nivel mondial in clasa Rally2. Multumesc partenerilor care au făcut posibila participarea mea la ADDC ‘23: iColdo, Motul Romania, Code932, nordicamoto.ro, Merinito, Mediaconcept Craiova, Aquarius-Center Campulung Moldovenesc,  Federatia Romana de Motociclism și Ministerul Sportului.”

336218291_940909156923346_2333710468871765666_nAndrei Dănilă – Gerula Racing:

ADDC a fost prima mea experienta la acest nivel si prima intalnire cu desertul si cu dunele. Sa ai sansa de a te alinia la start cu toti idolii tai, cu cei mai buni din lume, sa vezi nivelul de profesionalism si de atentie la detalii ale echipelor de top este un lucru de care nu poti avea parte decat participand la competitii de acest fel. Ce am invatat este ca orice concesie faci din a pregati motocicleta sau pe tine pentru o cursa de acest nivel se va transforma foarte rapid intr-un 10X al acelei probleme. Bineinteles este extrem de costisitor sa abordezi totul asa cum o fac echipele de top dar un echilibru este ca atunci cand iei startul intr-o astfel de competitie nu trebuie sa ai in minte nicio problema pe care sa o stii la motocicleta si pe care sa nu o fi rezolvat.

336338021_233915162340532_6851062343934226927_nDunele, un alt capitol important, pe care mi le imaginasem ca niste dealuri mai moi, s-au dovedit a fi acolo ca niste munti :) . Abu Dhabi are renumele de raliul cu cele mai inalte dune si e un renume pe care l-am inteles inca din prima zi. Senzatia navigarii printre acesti munti de nisip si senzatia de a te rataci printre ele e ceva unic. Niciun punct de reper, 360 de grade de peisaj identic, orizont infinit in toate directiile si zero umbre.

336238275_1594023004393287_3368806183357265450_nNenumaratele probleme pe care le-am avut cu motocicleta datorita pregatirii in fuga a acesteia, exact acele concesii despre care spuneam mai devreme, m-au facut sa pierd doua zile de concurs. In ultima zi, cu putin inainte de linia de finish am avut ocazia sa inteleg si nivelul extraordinar de siguranta al unei astfel de competitii. Din pacate, datorita unui fenomen pe care nu il mai intalnisem, si anume faptul ca in desert in jurul pranzului soarele care este fix deasupra ta, nu lasa umbre si combinat cu o viteza ridicata a dus la un salt in gol de cativa metri. Cu o clavicula fracturata si cateva coaste rupte am fost nevoit sa apas pe butonul rosu al Iritrack-ului si in mai putin de 10 minute eram deja in elicopterul medical, in grija echipajului. M-am simtit intotdeauna in siguranta. Astept acum cele 6 saptamani de recuperare sa treaca si abia astept sa revin in desert.

333315589_596846202304099_7734787336692215385_nFaptul ca am fost in aceasta cursa impreuna cu Ionut Florea a insemnat un avantaj enorm. Atat pentru faptul ca el este un pilot experimentat, are la activ mult mai multi kilometri in desert dar si de rally raid, toata aceasta experienta a impartasit-o si cu mine, asa cum o face cu toti cei ce ii cer ajutorul si sfaturile lui mi-au fost de mare folos. In ultima zi chiar am avut ocazia sa rulam impreuna o buna parte din zi, pana cand m-a pierdut, eu suferind acel accident si neavand posibilitatea sa ii semnalez. Am reusit sa reprezentam Romania in campionatul mondial si vom continua sa facem acest lucru.

Felicitări amândurora și mult succes Ionuț în drumul tău către Dakar!

 

—————————-

Foto: Irina Petrichei