Motocros Moreni – Et.4 CNIR – Sâmbătă 24.06.2017
Clubul Flacara Moreni organizeaza Etapa a IV-a din Campionatul National Individual la Motocros pe circuitul din Zona Sângerișului sâmbătă 24 iunie 2017. Evenimentul se desfășoară cu sprijinul primăriei Moreni.
Antrenamentele libere încep la ora 10:30, cele oficiale la ora 12:00, iar prima manșă demarează cu clasa Quad la ora 13:40. A doua manșă începe la ora 16:00, iar festivitatea de premiere este programată la ora 18:30.
Programul și Regulamentul Particular al Etapei a IV-a CNIR Motocros sunt disponibile aici.
Drumul de acces către circuit este disponibil aici.
Pentru spectatori sunt amenajate spații generoase pentru petrecerea întregii zile precum și de vizionare în condiții optime a evoluțiilor sportivilor. Clasamentul General Intermediar la Motocros după 3 etape poate fi consultat aici.
Mulțumim domnului Bogdan Diaconu, un sportiv dar mai ales un împătimit al motocrosului; acesta a fost alături de noi la Zărnești la Et. III MX și a scris următoarea cronică a acelei frumoase etape europene:
„Duminica a fost ziua a doua a weekendului plin de curse de pe cunoscutul circuit de motocros din Zarnesti. Dupa ce sambata cursele au fost rezervate claselor 50cc si Amatori + Veterani din campionalul intern dar si cursele de calificari din campionatul european, duminica a venit randul claselor mari din CNI: MX1, MX2 si MX2 Juniori plus cursele oficiale ale camionatului European.
Traseul s-a prezentat in conditii excelente ajutat de ploile din saptamana premergatoare dar si de interventia organizatorilor din seara de sambata. Prezenta publicului a fost impresionanta avand in vedere alte curse desfasurate in trecut pe acelasi traseu. Aproximativ 700 de persoane au luat calea catre traseu incurajati de un afis de cursa ce dadea sperante pentru un spectacol frumos. Piloti din Ungaria, Grecia, Bulgaria, Croatia, Republica Moldova au facut deplasarea cu scopul acumularii punctelor valoroase din ierarhia europeana. Rezultatul a fost unul pe masura asteptarii, toate cursele aducand numeroase elemente de spactacol menite sa pastreze publicul conectat pana la sfarsitul zilei. Cursele europene de 85 cc au avut o defasurare cu protagonist diferiti la conducerea manselor.
In prima mansa Nicolai Timus (Husqvarna) si Igor Cuharciuc (KTM) s-au duelat mai mult de jumatate din mansa pana cand cel de-al doilea a cazut pe desprinderea celei mai dificile trambuline a traseului, in incercarea sa agresiva de a trece in fruntea cursei. Astfel Nicolai Tinus s-a impus lasand suspans in continuare pentru duelul ce era asteptat in a doua mansa. Nu a fost insa asa deoarece acesta a luat un start slab, abia al cincilea in primul viraj. A urmat o cursa de urmarire a oponentului sau din prima mansa insa rezultatul a fost neasteptat. Pilotii din fata sa au aratat ca in cursele europene valorile sunt apropiate lasandu-l pe Nicloai Timus (Republica Moldova) doar pe locul 4, mansa fiind castigata de Igor Cuharciuc care a urcat astfel pe prima treapta a podiumului la general, urmat fiind de Nicolai Timus (Republica Moldova) si Ujcic Patrik (Croatia). Cel mai bine plasat roman din toti cei 10 participanti a fost Eross Koppany care a terminat la general pe locul 7, urmat de Cojanu Aida, Szasz Oliver si Goshev Stanuslav.
Mansele cursei europene de 65cc au fost la fel de interesante, lupta pentru podium fiind apriga desi vedeta cursei Marius Popovici nu a participat dupa ce a suferit o fractura in mansa de calificare de sambata. Astfel au ramas ceilalti romani: Maya Cojanu, Zoltan Ordog, Ioan Chiujdea, Albert Movileanu, Razvan Teodorescu sa tina piept avangardei straine conduse de maghiarul Noez Zanocz (Husqvarna) si croatului Sterpin Matija (KTM, Croatia), care impreuna cu bulgarul Viktor Borislalov (KTM, Bulgaria) au luptat pentru podium si au terminat in aceeasi formula ambele manse stabilind in cele din urma si podiumul la general. Cel mai bine plasat roman a fost Zoltan Ordog (Husqvarna) care a terminat la general pe locul 5.Contand pentru Campionatul National Individual tot in ziua de duminica au avut loc calificarile si mansele oficiale ale claseor mari: MX1, MX2 si MX2 Juniori.
Ca de fiecare data acestea sunt cursele cu cel mai mare nivel de spectacol datorita motocicletelor mari si sariturilor spectaculoase. Foarte putini fani s-ar fi asteptat sa-l regasim la start pe proaspatul tatic, vedeta locala, George Cabal, a carui sotie a nascut in ziua premergatoare cursei. Ii felicitam pe parinti si uram multa sanatate mamei si micutului, caruia ii dorim sa fie la fel de talentat ca si tatal sau. Cu toate acestea insa, principalii adversari din cursa ai lui George, Istvan Balasz (Yamaha 250cc) si Mihai Stoichescu (Honda 450cc) nu au venit doar sa-l felicite ci si sa-i ofere o replica pe masura asteptarilor publicului. Suspansul insa nu a venit de la acese dueluri. In prima mansa George Cabal (KTM 350cc) pleaca lansat din grila si-l inchide in primul viraj pe Stoichescu si Istvan urmand o cursa lejera in care pare ca fortat doar in primele ture. In urma sa Istvan lanseaza o serie de atacuri prin care sa-i ia locul doi lugojeanului Stoichescu, iar aceasta in cele din urma reuseste chiar pe finalul primului tur.
In mansa a doua, cei care inca mai cred in valoarea si trecutul lui Stoichescu, au dovedit ca nu se inseala cand au pariat banii pe holeshot-ul acestuia dar victoria a fost de foarte scurta durata deoarece pana in saritura din fata turnului de cronometrare George il depaseste si isi urmeaza cursa sa relaxata de incantare a publicului si de reverie catre pruncul sau de o zi, nascut langa traseul legenda al Romaniei, cu mostenirea unui palmares impresionant al tatalui sau. Nu acela al cupelor si medaliilor ci acela al bunului simt si caldurii cu care zambeste fiecarui fan care ii cere o poza. In urma liderului, Istvan nu a avut rival iar Stoichescu a avut un duel neasteptat cu prezenta exotica de la aceasta cursa, spaniolul Joan Pau Segura. Acesta din urma concurand pe un Gas Gas de enduro 300 doi timpi a aratat ca oricand un endurist poate face spectacol pe o pista de motocross. S-a tinut ca un scai de multiplul camion local care a concurat pe o motocicleta de rezerva (2015) si in cele din urma l-a deposit cand acesta a facut pana la roata fata. Multimea prezenta fiind unanim de acord ca si in conditii tehnice optime Mihai nu ar fi rezistat acestui duel inedit. Ambele manse au fost animate de duelurile lui Iosif Petru cu Alin Gradinaru dar si sariturile lui Ionut Cojanu.
De asemenea cursa foarte consistenta a Iasminei Stan si prezenta unei noi concurente, Ioana Fieraru (Campina) au facut ca asteptarile tuturor fanilor veniti la traseu sa nu fie inselate si chiar sa plece cu speranta ca in Romania motocrosul mai are multe de povestit. E adevarat ca mai sunt si multe imbunatatit dar atat timp cat exista iubitori si organizatori care oricand dau o mana de ajutor, iata ca pe pitorescul traseu de la Zarnesi, ragetul motoarelor continua. Daca exista cu adevarat dorinta si dragoste pentru acest sport cu totii putem face un efort pentru ca acest sport sa produca interesul de odinioara. Multumim lui Ovidiu Sparchez, Ionut Cojanu si celorlalti care au pus umarul pentru buna organizare a cursei si va asteptam in data de 24 iunie la Moreni pentru urmatoarea etapa din Campionatul National de Motocros.”
Mulțumim Bogdan Diaconu pentru frumoasele cuvinte și vă așteptăm pe toți la Moreni pentru a afla continuarea acestei frumoase povești pe două roți!