EnduroGP Bacau 10-12 Mai / Interviu Emanuel Gyenes & Pregătire traseu / Campionatul Mondial de Enduro 2024
Etapa a III-a a Campionatului Mondial de Enduro 2024 se va desfasura la Bacau intre 10 si 12 mai. Responsabil cu organizarea concursului este Clubul X-Cape Bacau, club cu o vastă experiență în organizarea de etape regionale, naționale, europene și mondiale. Prima etapă se va disputa în Portugalia pe 5-7 aprilie, tot în Portugalia având loc recent și ultima întâlnire dintre promotorul Campionatului Mondial și președintele clubului X-Cape, Ionut Ceasar. Chiar dacă ne despart mai bine de două luni de etapa de la Bacău, iată că organizatorii au început deja amenajarea traseului. Un mondial are un cu totul alt nivel de exigențe organizatorice, care necesită o implicare serioasă cu mult timp înainte de startul concursului.
Iubitorii Enduro-ului din România vor avea parte de două frumoase surprize la acest concurs. A confirmat prezența la start Maestru al Sportului Emanuel Gyenes, iar ziua de vineri, 10 mai 2024, va fi o zi dedicată spectatorilor așa cum nu a mai fost până acum la nici un alt concurs de Enduro românesc. Referitor la ziua de SuperTest urmează să revenim cu mult mai multe detalii pe măsură ce se apropie data concursului.
Emanuel Gyenes: „Este pentru prima dată când concurez într-o etapă de Campionat Mondial de Enduro la Bacău, dar nu pentru prima dată când concurez pe traseele X-Cape. Am mai concurat acolo într-o etapă europeană și în una națională. Îmi amintesc de traseele faine de la etapa de Campionat European, dar și de ploile din acel an care au făcut ca totul să fie foarte dificil. Am reușit însă să închei cu bine etapa în ciuda acestor condiții. A fost în acel an o organizare foarte bună și am apreciat că totul a fost amenajat în apropiere de paddock, în zona Centrului de Afaceri (notă: Centrul de Afaceri și Expozițional Mircea Cancicov). Acolo este un traseu foarte potrivit pentru un astfel de concurs. Acum după ce am revenit acasă de la Dakar am încă o perioadă de pauză. Nu am reînceput antrenamentele, dar o voi face din luna martie, în măsura în care și vremea o să permită. Acolo voi concura cu un KTM 350 în 4 timpi. Pentru a fi în formă maximă la Bacău îmi propun să concurez și în una sau două etape din Campionatele de Enduro ale Ungariei și Slovaciei. Sper că la Bacău o să vină mulți concurenți și mai ales mi-ar plăcea să concurez alături de mulți sportivi din România. Sunt sigur că o să fie un traseu frumos și sper că la acest mondial să nu avem ploile cu care m-am întâlnit ultima dată la etapa europeană. Sunt diferențe foarte mari între un concurs de Enduro Clasic și unul de Hard Enduro sau de Rally Raid. Traseul de Enduro clasic nu trebuie să fie foarte greu, este chiar indicat să fie fluid și să permită viteze medii ridicate comparativ cu un concurs de Hard Enduro. Traseul este în general unul cu foarte multe viraje, dar fără obstacole dificile. Astept cu nerăbdare să fiu la Bacău pentru acest mondial unde știu că la start vor fi concurenți foarte rapizi. Tocmai pentru că nu întotdeauna ai posibilitatea să concurezi alături de cei mai buni sportivi de Enduro din lume, o să vorbesc în această perioadă și cu cât de mulți alți rideri din România. Le recomand tuturor să vină pentru că un astfel de concurs organizat la cel mai înalt nivel posibil; este ceva care nu trebuie ratat. Este un sentiment cu totul diferit și un progres evident să alergi pe trasee de mondial, să împarți paddock-ul și problele speciale cu campionii mondiali.”