Cronica Red Bull Romaniacs 2020 – Interviuri ale piloților români
Editia XVII a Red Bull Romaniacs trebuia sa aiba loc initial la inceputul verii. Din motive deja binecunoscute concursul nu a putut avea loc, meritul organizatorilor fiind acela de reusi sa reprogrameze si in final sa desfasoare in cele mai bune conditii aceasta frumoasa si unica competitie de Hard Enduro. Chiar daca nu au putut fi la start la fel de multi concurenti ca in anii trecuti, editia s-a bucurat de prezenta celor mai buni sportivi ai lumii, de o atmosfera electrizanta si de o cursa care va ramane in amintirea tuturor.
Clasa Gold a avut de la bun început doi favoriți: Graham Jarvis și Manuel Lettenbichler. Aceștia și-au împărțit victoriile de etapă, penultima zi de concurs aducând o diferență de doar 25 de secunde în favoarea veteranului Jarvis. Ultima zi este însă, la fel ca la ediția anterioară, a germanului, acesta reușind pe o vreme ploioasă să revină pe prima poziție și să își treacă în palmares al II-lea titlu Red Bull Romaniacs – cel mai dur raliu de Hard Enduro din întreaga lume.
Concursul a avut loc în condiții speciale, în absența spectatorilor și cu o nouă regulă care interzice ajutorarea concurenților. În plus, întreaga organizare a ținut riguros seama de distanțarea fizică, igienă și purtarea măștilor. Prologul nu a mai avut loc în acest an pe bulevardul Coposu, ci pe un traseu scurt, dar dur, din apropierea localității Tălmaciu. Participarea românească a fost în acest an una peste așteptări, ca proporție din totalul concurenților fiind cea mai mare dintre toate edițiile. Ne-am bucurat în mod special de înscrierea în ultima clipă a lui Emanuel Gyenes, pe care noi toți îl credeam acasă și în plină perioadă de recuperare după fractura de picior suferită recent.
În final România a avut la această ediție două locuri 1 prin Emanuel Gyenes la clasa Iron și Mateescu Dan la clasa Atom. Poate chiar mai importante au fost însă locurile 7 și 11 obținute de Alex Tara (la clasa Silver), și Rienk Tuinstra (la clasa Gold). La aceste clase traseul a fost cu adevărat dur, iar concurența la cel mai înalt nivel internațional posibil. Felicitări tuturor!
Despre această ediție vom lăsa în continuare să vorbească o parte dintre piloții români, care la finalul concursului ne-au împărtășit următoarele gânduri.
Gyenes Emanuel – Locul 1 la clasa Iron - #621
A fost un RBR diferit pentru toata lumea, eu sincer am crezut ca anul acesta nu voi putea participa din cauza accidentarii, dar cand am vazut ca s-a amanat parca mi-am dat ceva sperante. Inainte de Romaniacs cu doua saptamani am reusit sa scap si de carje, pe care am fost nevoit sa le folosesc patru luni și jumate. Nefiind recuperat 100% am ales sa ma dau la o clasa unde credeam ca pot face fata in conditiile astea. Sunt fericit ca am terminat si cea de-a 17-a editie de RBR. Ne vedem anul viitor sper, la clasa Silver.
Mateescu Dan – Locul 1 la Clasa Atom – #804
A dream come true. Numele meu este Dan Mateescu, atlet roman din orasul Sibiu. Anul aceasta am fost unul dintre romanii care ne-au reprezentat patria in ultima competitie mondiala a anului 2020. O competitie considerata ca fiind cea mai grea din lume necesita antrenament, disciplina si nu in ultimul rand, dorinta de a invinge.
Doresc sa le multumesc cu acest prilej organizatorilor, mentorului meu, Andy Fazekas și domnului Martin Freinademetz pentru faptul ca au reusit sa organizeze aceasta editie a Red Bull RoManiacs, o competitie care a adus din nou orasul Sibiu in prim plan, in fața intregii lumi.
Multumesc intregii mele echipe tehnice pentru tot suportul de-a lungul competitiei, prietenilor si familiei care au fost alaturi de mine pana la final.
Avramescu Razvan – Locul 16 la clasa Bronze – #309
Cand altii s-au oprit , Romaniacs a mers inainte La clasa Bronze, unde am concurat traseul, a fost mai dificil si echilibrat din punct de vedere tehnic fata de editiile anterioare, in plus a fost si alunecos din cauza ploii. Sa ne vedem cu bine la editia 2021!
Mihu Adrian – Clasa Silver – #119
Sunt foarte multumit de rezultatul obtinut si este o experienta pe care sigur o voi repeta. Traseul si organizarea au fost impecabile, dar din pacate in ziua 3 de concurs nu am putut lua startul deoarece am varsat toata noaptea si am fost foarte deshidratat. M-am prezentat la linia de start stiind ca o sa fie o zi foarte grea si aveam posibilitatea sa recuperez timpul pierdut (aveam nevoie de 20 minute sa ajung pe locul 3) dar fiind foarte slabit nu am mai putut pleca. Multumesc Profi Moto Shop pentru echipament si piese, multumesc Factory Garage pentru service si multumesc familiei pentru sustinere.
Tuinstra Rienk – Locul 11 la clasa Gold – #23
RBR 2020 = o ediție specială și diferită (fără ajutor, fără spectatori sau mecanic care sa îmi pregătească motocicleta pentru următoarea zi, plus temperaturi scăzute), pe care sunt fericit ca am încheiat-o pe poziția 11 la general. Prologul a fost destul de solicitant și personal mi-a plăcut mai mult decât prologul clasic. Ziua 1 a fost frumoasa cu un traseu ce a crescut in dificultate odată cu finișul. Ziua 2 mai scurta și ușoară fără a-mi crea probleme. In schimb ziua 3, din cauza vremii si a lungimii traseului a fost solicitanta, cu urcări și coborâri lungi și foarte grele. Ziua 4 nu a fost grea tehnic, dar din cauza ploii și a temperaturii scăzute, dificultatea a fost ridicată. Pe viitor mi-aș dori mai mult timp pentru a ma putea antrena și rezultate care sa ma mulțumească cum este cel obținut la aceasta ediție RBR.
Vreau sa multumesc pentru susținere si ajutor echipei @Profimotoshop, @paulfratila, mecanic Bogdan și Sebi, ei sunt cei ce s-au ocupat in punctele de service de motocicleta. https://www.facebook.com/profimotoshop/ Multumesc organizatorilor și FRM, multumesc fiicei mele Emilly și fiului meu Tim (mecanic special), care au fost zilnic alături de mama lor la start, SP si finiș in fiecare zi
Vasiu Nicolae – clasa Gold – #25
Aventura Romaniacs a luat sfarsit cu cel mai bun scenariu pozibil oferindu-mi cele mai puternice trairi, trairi la care nu cred ca as fi putut sa ajung niciodata daca nu as fi ales varianta de a participa la cea mai grea clasa a celui mai greu raliu de enduro din lume. Am alergat pe trasee unde pana si campionii monddiali dau tot ce pot pentru a le putea parcurge. Pregatirea pentru anul acesta nu a fost una foarte bine structurata din cauza unor accidentari tipic enduristice, pe care le-am suferit inca de la inceputul sezonului, dar motivatia foarte puternica din ultima perioada a facut posibila egalarea rezultatului de anul trecut.
Dupa primele 3 zile in care am reusit sa am rezultate foarte bune parcurgand integral tot traseul a urmat cea mai grea si importanta decizie, aceea de a nu lua startul in ziua 3 de off road din cauza ploilor abundente care se anuntau, motivandu-ma astfel sa termin pe ploaie ultima zi de off road, in care o buna parte a traseului a fost aproape impracticabila, dar care a fost in intregime (107km), in jurul Sibiului ceea ce m-a facut sa dau tot ce pot pentru a ajunge la finish.
Vreau sa le multumesc tuturor celor care au contribuit la acest rezultat si mai ales unei persoane dragi mie, care m-a motivat enorm, oferindu-mi o incredere pe care eu nu o aveam inainte sau chiar pe parcursul zilelor de concurs. Multumesc sponsorilor de anul acesta care au contribuit in mare masura la tot ce a insemnat Romaniacs 2020: NORDICA MOTO – INDUSTRIAL SOFTWARE – EUROIL – MAGAZINUL MESERIASULUI si nu in ultimul rand FACTORY GARAGE.
Asteptam in zilele următoare impresiile celorlalți sportivi români care au luat startul în această ediție de toamnă a Red Bull Romaniacs 2020. Rezultatele complete sunt disponibile aici.